خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مجموعه مقالات همايش ملي نقش زنان در توسعه پايدار
مجموعه مقالات همايش ملي نقش زنان در توسعه پايدار
قیمت : 10,000 تومان
نقش مادردرتربیت فرزندان دردوره نوجوانی ازدیدگاه قرآن، سنّت ، علم
نقش مادردرتربیت فرزندان دردوره نوجوانی ازدیدگاه قرآن، سنّت ، علم
قیمت : 10,000 تومان
بررسی رابطه شوخ طبعی با سلامت روانی در دانشجویان
بررسی رابطه شوخ طبعی با سلامت روانی در دانشجویان
قیمت : 10,000 تومان
فرایندهای شناخت و فراشناخت
فرایندهای شناخت و فراشناخت
قیمت : 10,000 تومان

پاورپوینت فصول 6 و 7 روانشناسی پرورشی نوین سیف

پاورپوینت فصول 6 و 7 روانشناسی پرورشی نوین سیف

دانلود پاورپوینت روانشناسی پرورشی نوین (سیف – فصل 6 و 7) در 29 اسلاید فرمت Ppt قابل ویرایش

فهرست مطالب

فصل ششم: نظریه یادگیری معنی‌دار کلامی آزوبل

هرم ساخت شناختی

معنی‌دار بودن یادگیری

یادگیری مطالب معنی‌دار

مشمول‌کننده‌ها

انواع شمول‌کننده (اشتقاقی، همبستگی)

شمول زوالی

کاربردهای آموزشی نظریه آزوبل

کنترل عوامل مؤثر در یادگیری و یادآوری مطالب معنی‌دار

پیش‌سازمان‌دهنده‌ها و نقش آنها

انواع پیش‌سازمان‌دهنده (توضیحی، مقایسه‌ای)

انگیزش و یادگیری معنی‌دار

فصل هفتم: نظریه‌های یادگیری شناختی خبرپردازی

ویژگی‌ها و اهمیت نظریه‌های خبرپردازی

نظریه سه‌مرحله‌ای خبرپردازی

ثبت حسی (مخزن حسی)

توجه و ادراک

حافظه کوتاه‌مدت یا حافظه فعال

تقطیع (افزایش ظرفیت حافظه کوتاه‌مدت)

حافظه درازمدت

اقسام حافظه درازمدت (بیانی، معنایی، رویدادی، غیر بیانی/روندی)

گزاره و طرح‌واره

اقسام دانش در حافظه درازمدت (دانش کلی، دانش خاص، دانش مشروط)

گنجایش و طول مدت نگهداری اطلاعات در حافظه درازمدت

منابع


بخشی از مطالب پاورپوینت

نظریه یادگیری معنی‌دار کلامی آزوبل
یکی از نظریه‌های شناختی که با یادگیری آموزشگاهی ارتباط نزدیکی دارد، نظریه یادگیری معنی‌دار کلامی است که دیوید آزوبل روانشناس آمریکایی آن را در اثر مهم خود "روانشناسی پرورشی با یک دیدگاه شناختی" مطرح ساخت.

هرم ساخت شناختی
در نظریه آزوبل، ساخت شناختی و تغییراتی که بر اثر یادگیری در آن صورت می‌گیرد اساس یادگیری را تشکیل می‌دهد.
ساخت شناختی عبارت است از مجموعه‌ای از اطلاعات، مفاهیم، اصول و تعمیم‌های سازمان‌یافته که فرد قبلاً در یکی از رشته‌های دانش آموخته است.
به طور کلی ساخت شناختی بر دانش کلی فرد در یک زمینه خاص علمی و تحصیلی دلالت می‌کند.
آزوبل ساخت شناختی هر فرد را به صورت یک هرم فرضی توصیف می‌کند که در رأس آن کلی‌ترین مفاهیم و در قاعده آن جزئی‌ترین اطلاعات قرار دارند.

معنی‌دار بودن یادگیری
معنی‌دار بودن یادگیری به وجود ارتباط بین اطلاعات جدید و دانش پیشین فرد وابسته است.
وقتی یک مفهوم قابلیت ارتباط با مفاهیم قبلی در ساخت شناختی فرد داشته باشد، آن مفهوم معنی‌دار تلقی می‌شود.
مطالب غیر معنی‌دار به صورت طوطی‌وار و بدون ارتباط در ذهن انباشته می‌شوند.



واژگان کلیدی

دانلود پاورپوینت روانشناسی پرورشی نوین سیف، پاورپوینت نظریه آزوبل، پاورپوینت نظریه یادگیری معنی‌دار، پاورپوینت هرم ساخت شناختی، پاورپوینت پیش‌سازمان‌دهنده‌ها، پاورپوینت نظریه‌های خبرپردازی، پاورپوینت حافظه کوتاه‌مدت و درازمدت، پاورپوینت اقسام حافظه، پاورپوینت انگیزش و یادگیری، پاورپوینت قابل ویرایش روانشناسی،
روانشناسی پرورشی، یادگیری معنی‌دار، نظریه آزوبل، نظریه‌های شناختی، خبرپردازی

#روانشناسی_پرورشی #یادگیری_معنی‌دار #آزوبل #شناختی #حافظه #یادگیری #روانشناسی

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

ravanshenasi parvareshi novin-seif-6-7_1756820725_68216_5558_1359.zip1.11 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت