طراحی دانشکده معماری با رویکرد قرارگاه رفتاری ۱۶۵ ص فرمت WORD
فهرست مطالب
چکیده 11
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1 مقدمه 11
1-2 بیان مساله 12
1-3 پیشینه تحقیق 13
1-4 فرضیه های تحقیق 14
1-5 اهداف تحقیق 15
1-6 هدف کاربردی 15
1-7 جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق 15
1-8 روش کار 16
1-8-1 نوع روش تحقیق 16
1-8-2 روش گردآوری اطلاعات 16
1-8-3 ابزارهای گردآوری اطلاعات 16
1-8-4 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 16
فصل دوم: مبانی نظری
2-1 روانشناسی محیطی 11
2-1-1 تعریف روانشناسی محیطی 12
2- 1- 2 تعریف مکان 13
2-3-1 ادراك ، برخورد ، و شناخت محيط 14
2-1-4 نيازها و انگيزه هاي انسان 15
2-1-5 قابليت تصويرسازي 15
2-1-6 شناخت 15
2-1-7 بستگي، نظم ، خود به خودي 16
2-1-8 ترجيح دادن مكان 16
2-1-9 مكان سازي 16
2-1-9 -1 دلبستگی مکانی 16
2-2 چگونگي تبديل فضا به مكان 16
2-2-1 ادراک فضایی 16
2-2-2 قلمروهاي انساني 16
2-2-3 اندازه ي فضا 16
2-2-4 ميزان محصور بودن 16
2-2-5 صفحه ي كف 16
2-2-5-1 مواد 16
2-2-5-2 صفحه ي بالاي سر 16
2-2-5-3 لبه ي فضا 16
2-2-5-4 عملكرد لبه 16
2-2-5-5 ويژگي لبه 16
2-3 حس مكان 16
2-4 موارد مربوط به مكانيت 16
2-4-1 احساس فضا 16
2-4-2 رضایت 16
2-4-3 آرامش 16
2-4-4 سرخوردگی 16
2-4-5 روحانیت 16
2-4-6 رسمی بودن 16
2-4-7 تعمق 16
2-4-8 پویایی 16
2-4-9 تنش 16
2-4-10 تظاهر 16
2-4-11 تناسب طرح 16
2-5 مديريت محرك هاي حسي 16
2-5 -1 محرك هاي حسي 16
2-5 -2 نقطه 16
2-5 -3 خط 16
2-5 -4 فرم 16
2-5 -5 رنگ 16
2-6 فرایند ادراکی 16
2-6 -1 محرک محیطی 16
2-6 -2 محرک مورد توجه 16
2-6 -3 تصویر بر روی شبکیه 16
2-6 -4 تبدیل 16
2-6 -5 پردازش عصبی 16
2-6 -6 ادراک 16
2-6 -7 بازشناسی و شناخت 16
2-7 ادراک بوم شناختی گیبسون 16
2-8 فضای انعطاف پذیر 16
2-8 -1تعریف انعطاف پذیری 16
2-8 -2 محيط و پويايی فيزيکی-ذهنی کودک 16
2-8 -3 محيط و قوه خلاقه کودک 16
2-8 -4 محيط های يادگيری و جهان تغييرات 16
2-8 -5 حرکت به سوی محيط های انعطاف پذير 16
2-8 -6 محيطهای انعطاف پذير، پاسخگو به نيازهای آموزشی حال و آينده 16
2-8 -7 روشها و انعطاف پذيری محيط يادگيری 16
2-8 -7-1 اجزای انعطاف پذير، فضای انعطاف پذير 16
2-8 -7-2 اختصاص دادن فضای زياد به کلاسها برای رخ دادن فعاليت های چندگانه و متفاوت 16
2-8 -7-3 يکپارچگی محيط يادگيری 16
2-8 -8 انعطاف پذيری در محيط يادگيری يکپارچه 16
2-8 -8-1 اصول حاکم بر انعطاف پذيری محيط يادگيری يکپارچه 16
2-8 -8-2 راهکارها و انعطاف پذيری محيط يادگيری يکپارچه 16
2-8 -9 محدوده بندی در يک کلاس انعطاف پذير 16
2-8 -10 شکل يک کلاس انعطاف پذير 16
2-8 -11 نقش محیط در سازندگی محیط آموزشی 16
2-9 تعریف قرارگاه فیزیکی 16
2-10 قرارگاه رفتاری 16
2-10-1 شکل گیری تئوری قرارگاه رفتاری 16
2-10-2 ویژگی های قرارگاه رفتاری 16
2-10-2 -1 گزینشگری قرارگاه های رفتاری 16
2-10-2 -2 شروع و پایان وقوع قرارگاه های رفتاری 16
2-10-2 -3 عدم انتقال پذیری الگوهای جاری رفتار 16
2-10-2 -4 خصوصیات پویایی قرارگاه رفتاری 16
2-10-3 قرارگاه رفتاری در معماری 16
2-10-4 قرارگاه رفتاری در دانشکده معماری 16
2-10-5 اصول و ضوابط طراحی فضاهای دانشکده ای 16
فصل سوم: بررسی نمونه های مشابه
3-1 دانشكده هنرهاي زيبا 11
3-2 دانشکده هنر و معماری تبریز 11
3-3 دانشكده معماري اپورتو(oporto) 11
3-4 كالج آموزشي معلمان، Setubal 11
3-5كالج آموزشي معلمان، Setubal 11
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل سایت
4-1 موقعیت سایت 11
4-2 بررسی دسترسی های سایت 11
4-3 بررسی شکل و ابعاد سایت 11
4-4 بررسی چشم انداز سایت 11
4-5 همجواریهای سایت 11
4-6 اقلیم 11
4-7 مواردحائز اهميت در طراحي اقليمي ساختمانهاي آموزشي و تحقيقاتي 11
فصل پنجم: برنامه فیزیکی
5-1 فضاهای اصلی 11
5-1-1 فضاهای اداری 11
5-1-2 فضاهای آموزشی 11
5-1-3 فضاهای خدماتی 11
5-2 فضاهای مکمل 11
5-2-1 فضاهای خدماتی مکمل 11
5-2-2 فضاهای کمک آموزشی 11
5-2-3 سازمانهای پارا 11
فصل ششم: سازه و تاسیسات
6-1 سازه 11
6-2 تاسیسات 11
پیوست 1 11
پیوست 2 11
منابع و مآخذ 11
daneshkade memari_1559799367_27356_5558_1238.zip7.28 MB |